logo mg gr
Τετάρτη, Σεπτέμβριος 20, 2017
youtubelogo

ΔΑΝΑΗ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ & UWE MATSCHKE

Ένα ξεχωριστό Ρεσιτάλ Μουσικής Δωματίου θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι θεατές την Τρίτη 26 Αυγούστου 2008 στα πλαίσια του Φεστιβάλ Μεγάρου Γκύζη 2008 στα Φηρά Σαντορίνης. Ο γνωστός Γερμανός πιανίστας Uwe Matschke και η εξαιρετική νέα βιολονίστα και κόρη του Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε θα ερμηνεύσουν έργα των συνθετών J. Brahms, L. v. Beethoven, C. Debussy, E. Grieg και N. Milstein.

Δανάη Παπαματθαίου - Μάτσκε, βιολί
Uwe Matschke, πιάνο

click για αφίσα συναυλίας

Φωτογραφίες από τη βραδιά της συναυλίας (26/8/2008)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ΔΑΝΑΗ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ - ΜΑΤΣΚΕ, βιολί

Η Δανάη Παπαματθαίου - Μάτσκε γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα και πήρε τα πρώτα μαθήματα βιολιού σε ηλικία 5 ετών. Στην Ελλάδα υπήρξε μαθήτρια της Ρωσίδας βιολονίστα Nina Volinskaya και του Αλβανού βιολονίστα Βασίλη Παπά. Γρήγορα ξεχώρισε και από τα οκτώ της χρόνια, από το 1996, υπήρξε μέλος της Νεανικής Ορχή στρας του Γ΄ Προγράμματος της ΕΡΤ έως το 1998.

Τον Σεπτέμβριο 2002, στα 14 της, έγινε δεκτή ως μαθήτρια με εξαιρετικό μουσικό ταλέντο στο Μουσικό Γυμνάσιο Belvedere της Βαϊμάρης (Γερμανία), στην τάξη βιολιού του Καθηγητή Jost Witter (Ανωτάτη Σχολή Μουσικής "F. Liszt"). Παράλληλα, συμμετείχε ενεργά στα μαθήματα των διάσημων παιδαγωγών Igor Ozim, Ana Chumachenko και Zakhar Bron στα πλαίσια του Διεθνούς Μουσικού Σεμιναρίου της Βαϊμάρης, της Ακαδημίας Verbier στην Ελβετία και της καλοκαιρινής Ακαδημίας του Πανεπιστημίου Mozarteum. Η Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε είναι σήμερα φ οιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ στην τάξη του καθηγητή Igor Ozim.

Σε ηλικία 11 ετών δίνει τα πρώτα της ρεσιτάλ στο Φεστιβάλ της Σύμης και Ύδρας και ακολουθούν το 2002 ρεσιτάλ σε πόλεις της Γερμανίας. Ως σολίστ έχει συμπράξει με τις Γερμανικές Συμφωνικές Ορχήστρες "Westsächsisches Symphonieorchester", «Vogtland Philharmonie», «Erzgebirgische Philharmonie Aue» και στην Ελλάδα με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου. Έχει δώσει ρεσιτάλ στα πλαίσια του Γερμανικού Φεστιβάλ «Festspiele Mecklenburg – Vorpommen» και στην Ελλάδα στα «Ερμοπούλεια» της Σύρου και Sani Festival στην Χαλκιδική.

Την ταλαντούχα νέα σολίστ, τη βιολονίστα Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε, υποδέχτηκε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 31 Μαρτίου 2008. Μαζί με τις πιανίστριες Εύη Γιαμοπούλου και Κωνσταντίνα Γύφτουλα συνέπραξε με την Καμεράτα, υπό τη διεύθυνση του Κρίστοφερ Γουόρεν-Γκριν, παρουσιάζοντας έργα Μότσαρτ και Χάϊντν.

Η Δανάη εμφανίσθηκε επίσης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τον Ιούνιο 2008 με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

«Αν αληθεύει ότι το παίξιμο του βιολιού μοιάζει με το τραγούδι, τότε το παίξιμο αυτής της ανερχόμενης καλλιτέχνιδας ανήκει στην περιοχή της μεγάλης όπερας», έχει γράψει η εφημερίδα “Frankenspost”.

Διακρίσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς : 
- 2001: Πανελλήνιοι Μουσικοί Μαθητικοί Αγώνες (Αθήνα)
1ο βραβείο στο βιολί σόλο

- 2003: Διεθνής διαγωνισμός Βιολιού «Andrea Postacchini» (Ιταλία / Fermo)
1ο βραβείο στην κατηγορία Β (νέοι 12 - 16 ετών)

- 2004 : Eθνικός διαγωνισμός «Jugend musiziert» (Γερμανία)
1ο βραβείο στο βιολί σόλο

- 2004: 1ος Διεθνής Διαγωνισμός Βιολιού Νέων Σολίστ «Έρση Σαράτση» (Ελλάδα)
1ο βραβείο

- 2005: Διεθνής Διαγωνισμός Βιολιού «Henri Marteau» (Γερμανία / Lichtenberg)
1ο βραβείο στην κατηγορία Α (νέοι μέχρι 17 ετών)

Στη Δανάη Παπαματθαίου - Μάτσκε έχουν απονεμηθεί υποτροφίες από τον Σύλλογο των Φίλων της Μουσικής (υποτροφία του κληροδοτήματος «Αλεξάνδρα Τριάντη») και από τον Γερμανικό Οργανισμό Musikleben (υποτροφία Gerd-Bucerius). Το 2004 βραβεύεται στον 12ο Διαγωνισμό του Γερμανικού Συλλόγου Μουσικών Οργάνων (12 Wettbewerb des Deutschen Musikinstrumentenfonds) και ως το 2006 παίζει σε βιολί του Stefan-Peter Greiner.

Σήμερα η Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε είναι υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος "Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης" και είναι φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ. Ως βραβευθείσα εκ νέου στον 14ο Διαγωνισμό του Γερμανικού Συλλόγου Μουσικών Οργάνων, παίζει σε ιστορικό βιολί του Carlo Giuseppe Testore (Μιλάνο 1710), προσφορά ιδιωτικής συλλογής από την Χαϊδελβέργη.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
UWE MATSCHKE [ΟΥΒΕ ΜΑΤΣΚΕ], πιάνο
Ο Ούβε Μάτσκε γεννήθηκε στην Γερμανία το 1956 και αντιπροσωπεύει την γενιά της πιανιστικής παράδοσης του Ε. Φίσερ. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής «Φράντς Λίστ» της Βαϊμάρης, στην τάξη της καθηγήτριας Γιουλιάνε Λέρχε, και με κρατική υποτροφία ως αριστούχος έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία «Φράντς Λίστ» της Βουδαπέστης. Συγχρόνως παρακολούθησε μαθήματα στο «Διεθνές Μουσικό Σεμινάριο» της Βαϊμάρης, στις τάξεις των καθηγητών Γιάκομπ Λατάϊνερ (Νέα Υόρκη) και Πέτερ Σόλυμος (Βουδαπέστη), ενώ έλαβε μέρος με επιτυχία σε διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου στη Γερμανία, Ουγγαρία και Ιταλία.

Από το 1980 έως το 1987 δίδαξε πιάνο στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής «Φράντς Λίστ» στη Βαϊμάρη. Από το 1987 ζει στην Ελλάδα και σήμερα είναι Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ο Ούβε Μάτσκε έχει δώσει πολυάριθμα ατομικά ρεσιτάλ σε μεγάλα μουσικά κέντρα όπως στη Μόσχα, το Αμβούργο, το Μόναχο, το Βερολίνο, τη Λειψία, τη Δρέσδη κ.α. Ο Τύπος έχει εξάρει τον ιδιαίτερο προσωπικό τρόπο ερμηνείας του, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη αισθαντικότητα και λαμπερή δεξιοτεχνία.

Ως σολίστας έχει συμπράξει με σημαντικές ορχήστρες ευρωπαϊκών χωρών καθώς και με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών, Θεσσαλονίκης και την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Στη μουσική δωματίου έχει συμπράξει με πολυποίκιλα μουσικά σύνολα διεθνούς κύρους, όπως το Κουαρτέτο Γκεβάντχάους της Λειψίας το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Λειψίας και το κουαρτέτο Komitas της Αρμενίας, με σημαντικούς σολίστες όπως οι Β. Χούντετσεκ και Β. Μιλάνοβα (βιολί), Κ. Φέλτς (τσέλο) και Λ.Φ. Ραμπίν (τραγούδι). Έχει εμφανιστεί σε μεγάλες μουσικές διοργανώσεις και σημαντικές αίθουσες (Φεστιβάλ του Μπράουνσβάϊγκ, Φεστιβάλ της Ερφούρτης, Mozart – Gesellschaft του Μονάχου, Cemal Resit Rey Konser Salonu της Κωνσταντινούπολης, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Δημήτρια κ.α.)

Ηχογραφήσεις με τον Ούβε Μάτσκε έχουν γίνει από τη Γερμανική, Ελληνική και Κυπριακή Ραδιοφωνία - Τηλεόραση. Στην δισκογραφία του περιλαμβάνονται έργα των Μουσόργκσκι, Σούμαν και Σούμπερτ (EMI, Virgin).

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΑΝΑΗ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ-ΜΑΤΣΚΕ
Τίτλος: «Εντυπωσιακό πρωινό με σολίστ μόλις δεκατεσσάρων χρονών»
"….Με την «Havanaise» του Camille Saint- Saens δόθηκε στην νεαρά βιολονίστα η δυνατότητα να αποδείξει τις ικανότητές της στο παίξιμο του βιολιού. Το έργο αυτό είναι ένα απαιτητικά δεξιοτεχνικό κομμάτι, πολύ περισσότερο για μια τόσο νεαρά σολίστ. Οι ακροατές έμειναν εκστατικοί να θαυμάζουν τι μπορούσαν να καταφέρουν τα δάχτυλα της νέας κοπέλας όταν αυτή εκτελούσε περάσματα σε υψηλές θέσεις και ταυτόχρονα διπλές νότες…….Το χειροκρότημα υπήρξε θερμό και παρατεταμένο".
Εφημερίδα «Leipziger Volkszeitung» 3.03.2003

2ος Διεθνής διαγωνισμός βιολιού «HENRI MARTEAU» 
Κονσέρτο των βραβευμένων βιολονιστών
Τίτλος: «Το βραβείο στην τσέπη, τον διάβολο στο κορμί»
".....Στην πρώτη κατηγορία σήκωσε τις δάφνες η 17χρονη Ελληνίδα Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε. Με το κονσέρτο για βιολί του Felix Mendelssohn Bartholdy έκανε την εμφάνισή της με ορμητικό και χωρίς περιστροφές δραματικό ήχο. Απρόσκοπτα, με ακρίβεια και τεχνική αρτιότητα πετύχαινε τον στόχο, με ανυπόμονα γοργότατα ακόρντα, πετάγματα του δοξαριού και περάσματα με τρίλιες. Προσέδωσε έτσι στο ρομαντικό έργο έναν παρορμητικό, εξωστρεφή χαρακτήρα. Αν αληθεύει ότι το παίξιμο του βιολιού ομοιάζει με το τραγούδι, τότε το παίξιμο αυτής της ανερχόμενης καλλιτέχνιδας ανήκει στην περιοχή της μεγάλης Όπερας.
Ανάλογα θεατρικό ήταν και το χειροκρότημα….."
Εφημερίδα «FRANKENPOST» 14.06.2005

Κονσέρτο στην πόλη Waldsassen (Βαυαρία) 10-07-2006
Τίτλος: “Ταλέντο δεξιοτεχνίας με βιολί Testore”
"….. ήδη με την σίγουρη και γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνιση στην σκηνή της Δανάης Παπαματθαίου – Μάτσκε, το κοινό ξέχασε ότι έχει μπροστά του μια μόλις 18χρονη βιολονίστα. ……Ανάμεσα στην πεισματικά γλυκιά Σονάτα σε λα ελάσσονα του Μπετόβεν και την γαλλικής κομψότητας «Μπαλάντα» για βιολί σόλο του Ysay, η ερμηνεύτρια έπαιξε έτσι απλά το διαβολικό καπρίτσιο αρ. 24 του Παγκανίνι, το οποίο προκαλεί δέος με την δεξιοτεχνική πανουργία της γραφής του. Το κοινό έμεινε κυριολεκτικά χωρίς αναπνοή…."

"…… Την μεγαλύτερη απόλαυση σε φίνο παίξιμο και τέχνη την είχαμε στην «Τσιγγάνα», την Ραψωδία κονσέρτου του Μωρίς Ραβέλ: εδώ δόθηκε η εντύπωση, ότι οι υψηλοί αρμονικοί ήχοι, τα pizzicati με το αριστερό χέρι, τα ακόρντα σε δύσκολες θέσεις, τα μαγευτικά τραγουδιστά περάσματα ήταν το απλούστερο πράγμα στον κόσμο…."
Εφημερίδα «DER NEUE TAG»
Κριτική από την Anastasia Poscharsky-Ziegler

"Το κονσέρτο για βιολί αρ. 4 σε Ρε μείζονα KV 218 του Μότσαρτ ερμηνεύτηκε από την Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε με μεγάλη δεξιοτεχνία και λαμπερό ήχο. Μια βιολονίστα, η οποία έχει βραβευτεί το 2004 με το 1. Βραβείο του εθνικού διαγωνισμού «Jugend musiziert» και τον ίδιο χρόνο με το 1. Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό βιολιού της χώρας της. Η Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε παίζει σε ιστορικό βιολί του Μιλανέζου Carlo Giuseppe Testore από το 1710. Το παίξιμο της Ελληνίδας βιολονίστας διακρινόμενο για την πνευματική ευχέρεια μπορεί να συναγωνιστεί επάξια το επίπεδο ερμηνείας του Peter Damm".
Εφημερίδα «Auer Zeitung» 14-5-2007

"O μαέστρος Takahashi και η Ορχήστρα προσαρμόστηκαν συναδερφικά με την νεαρή βιολονίστα και αυτή τους ευχαρίστησε για την λεπτότητα στην συνεργασία με ένα αφτιασίδωτο εσωστρεφές παίξιμο, που δεν αναζητούσε εξωτερικά εφφέ. Υπηρεσία στο Έργο, υπηρεσία στον Μότσαρτ. Η αναγνώριση από το κοινό ήταν σίγουρη και το χειροκρότημα το μοιράστηκε με την ικανότατη ορχήστρα…"
Εφημερίδα «Freie Presse» 14-5-2007

ΦΕΣΤΙΒΑΛ Mecklenburg- Vorpommen 2007
Τίτλος: "Δυναμικό φινάλε στον πύργο Jagdschloss Granitz"
"…..η βιολονιστική σχολή της Δανάης Παπαματθαίου – Μάτσκε (Αθήνα, Βαϊμάρη και τώρα Ζάλτσμπουργκ) ήταν και είναι κατάδηλα καλή. Κατέχει μια αξιοσημείωτη τεχνική, έναν σχεδόν εκπληκτικά μεγάλο, δυνατό ήχο και εμφανώς καθαρή ερμηνευτική άποψη. Την τελευταία πραγματοποίησε με ολοκληρωτική αφιέρωση, νεανική αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα. Χωρίς συμβατικότητα ακούσαμε έναν πειστικό Μότσαρτ, έναν εξαιρετικά δυναμικό, σε ορισμένα σημεία σχεδόν βίαιο Μπετόβεν (τα γρήγορα μέρη), έναν κάπως νηφάλια-λαμπερό Ysaye και έναν εμπνευσμένο, μάλιστα συνοπτικό Μπράμς.
Όλα αυτά περιείχαν πολύ συμπαθητικά το αυτονόητο, την αμεσότητα, μάλιστα τον αιφνιδιασμό και μέσω των δυναμικών διαφοροποιήσεων στην απόδοση την αποτελεσματικότητα……. Ένα αξιοπρόσεκτο Ταλέντο – και ένα διεγερτικά υποβλητικό βραδινό. Μεγάλη η επευφημία!!"
Εφημερίδα «Ostsee-Zeitung 7-9-2007
Κριτική από τον Ekkehard Ochs

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΒΕ ΜΑΤΣΚΕ
"Μεταγγίζοντας τεράστιο φορτίο ψυχής στη μουσική απόδοση, διαθέτοντας λαμπερή τεχνική και ρυθμική φλόγα, διεισδύοντας στη δομή των φράσεων και ακολουθόντας πιστά τους κυμματισμούς και τις δραματικές εκτινάξεις του, ο Ούβε Μάτσκε, επετύγχανε, χωρίς ίχνος αποκλίσεως, με άκρα συγκέντρωση και μέγιστη αλήθεια, να βρίσκεται πάντοτε στη σωστή κατεύθυνση, στο σωστό κλίμα. Ένας πιανίστας μεγάλου βελινεκούς, ένας μύστης του άρρητου της μουσικής.". 
Κ. Σχινά, "Η Καθημερινή" 
Κριτική συναυλίας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 1993

Η σπάνια δεξιοτεχνία του πιανίστα Ούβε Μάτσκε και μια μουσικότητα εξίσου έμφυτη όσο και καλλιεργημένη από μια υψηλού επιπέδου παιδεία και επιστημονική προσέγγιση του αντικειμένου, ως τώρα μας είχε συνεπάρει κυρίως σε έργα Λίστ: σ` αυτά το «άγγιγμά» του, όμοιο μ` εκείνο του μυθικού Μίδα, ξεπερνώντας με φτερωμένη άνεση ογκόλιθους τεχνικών δυσκολιών, μετουσίωνε χαρισματικά σε άπεφθο μουσικό χρυσάφι όλες τις υπερβολές μιας δεξιοτεχνικής γραφής-εμπόδια στο φυσιολογικό ξετύλιγμα της μουσικής σκέψης". 
Γ. Λεωτσάκος, «Η Πρώτη»
Κριτική ρεσιτάλ, Ινστιτούτο Γκαίτε 1988

«Στις εντυπώσεις που αποκομίσαμε κυριάρχησε η μεθυστική αίσθηση αμεσότητας και περίσσειας ενέργειας του παιξίματος των δύο μουσικών. Άψογα συντονισμένες σε τεχνικό επίπεδο και σε αβίαστη υφολογική σύμπνοια, οι επιμέρους συνεισφορές των δύο πρόβαλαν μουσικά και δραματικά ολοκληρωμένες, συγκλίνοντας σε ένα αποτέλεσμα μουσικώς διπλά ενδιαφέρον και δραματικά διπλά διεγερτικό». 
Γ. Σβώλος – Εφημερίδα Ελευθεροτυπία (17/3/2004)
Κριτική για το ρεσιτάλ με την βιολονίστα Βάνια Μιλάνοβα
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (8/3/2004).

"Με ευχέρεια και κομψότητα έλαμπαν τα μοτίβα μέσα από τα δάχτυλά του, οδηγώντας μαζί με το κουαρτέτο εγχόρδων το έργο σε ένα συναρπαστικό, εύθυμο και ορμητικό κορύφωμα. ("Κουϊντέτο της πέστροφας"- F. Schubert)". 
B. Pietsch
Κριτική συναυλίας-Φιλαρμονική της Δρέσδης 2002

"Αξίζει να σημειώσουμε την εξαιρετικά ανεπτυγμένη ηχητική αίσθηση του Ούβε Μάτσκε και τον ιδιαίτερα εξομολογητικό και υποκειμενικό χαρακτήρα του παιξίματός του". 
Pr. M. Berg, «Thüringer Neueste Nachrichten»
Κριτική ρεσιτάλ, Saal am Palais-Βαϊμάρη 1984